.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس دانشگاه مازندران در نشست با خبرنگاران ؛
رسانه‌ها تسهيل‌كننده جريان ارتباطات قلمداد می‌شوند
احمد احمدپور گفت: رسانه‌ها قلب تپنده و شريان حياتی رويداد‌ها و مناسبات اجتماعی، سياسی، فرهنگی و تسهيل‌كننده جريان ارتباطات قلمداد می‌شوند.

به گزارش شمال نیوز، احمد احمد‌پور، رئيس دانشگاه مازندران در نشست خبری به‌مناسبت روز خبرنگار با خبرنگاران خبرگزاری و مطبوعات استان مازندران كه 29 مرداد‌ماه در سالن كنفرانس دانشگاه مازندران واقع در كتابخانه مركزی دانشگاه مازندران با حضور معاونان دانشگاه برگزار شد، ضمن تبريك روز خبرنگار گفت: خبرنگاری تنها يك حرفه نيست، خبرنگاری عشق و ذوق و هنر است و خبرنگاران پيام‌آور صلح و دوستی و نماد محبت، افتخار و سرافرازی محسوب می‌شوند.

وی افزود: رسانه‌ها نيز قلب تپنده و شريان حياتی رويداد‌ها و مناسبات اجتماعی، سياسی، فرهنگی و تسهيل‌كننده جريان ارتباطات قلمداد می‌شوند.

احمد‌‌پور تصريح كرد: بدون ترديد زيستن در جهان امروز نيازمند نظام اطلاع‌رسانی كار‌آمد و وجود مطبوعات مستقل و هوشيار است.

رئيس دانشگاه مازندران در ادامه اظهار کرد: تغییر چشمگیر هرم هیئت علمی دانشگاه مازندران با رشد 100 درصدی جذب هیئت علمی، ارتقا اعضای هیئت علمی به مرتبه دانشیاری و ارتقا به مرتبه استادی، نشان از عزم بالای این دانشگاه در توسعه بنیادی دانشگاه مازندران است.
وی افزود: 37 مربی، 160 استادیار، 59 دانشیار و 25 استاد، هرم جدید اعضای هیئت علمی دانشگاه مازندران بوده که در چند سال اخیر، 121 نفر به صورت پیمانی، 61 نفر به عنوان بورس داخلی، هشت نفر بورس اعزام به خارج و شش نفر به عنوان طرح سربازی جذب این دانشگاه شدند.
رئیس دانشگاه مازندران گفت: به ازای 38 دانشجو یک عضو هیئت علمی در دانشگاه حضور دارد که این نسبت در مقایسه با سالهای گذشته که 60 به یک بود، رشد قابل توجهی داشته است.
وی با تبیین توزیع دانشجویان در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف دانشگاه‌های استان افزود: قریب به 250 هزار دانشجو در 129 دانشگاه و موسسات آموزش عالی مازندران در حال تحصیل هستند که 9.8 درصد سهم دانشگاه‌های دولتی است.
احمدپور تصریح کرد: 2.7 درصد از دانشجویان مازندران در مقطع تحصیلات تکمیلی و 97.3 درصد در مقطع کاردانی و کارشناسی مشغول به تحصیل هستند.
وی افزود: در همه جای دنیا به ازای هریک کارشناس، سه کاردان وجود دارد و در حالی که اکنون به افراد کاردان و ماهر نیاز مبرم بوده، این هرم توزیع دانشجو در مازندران یکی از دلایل رشد بیکاری فارغ التحصیلان است.
رئیس دانشگاه مازندران افزود: 49 درصد دانشجویان استان در رشته های علوم انسانی، حدود 8 درصد در علوم پایه و 30درصد دررشته های فنی و مهندسی مشغول به تحصیل هستند.
احمد پور تصریح کرد: دانشگاه مازندران با همکاری استانداری و زیر نظام های آموزش عالی ، آمایش آموزش عالی در سال1390 استان را انجام داده است.
وی افزود: در سالهای اخیر توسعه رشته های تحصیلی دانشگاه مازندران بر اساس نتایج آمایش آموزش عالی صورت پذیرفت.
به گفته احمدپور، ایجاد دانشکده علوم دریایی یرای نخستین بار در دانشگاه‌های شمال کشور و پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد زیست دریا، شیمی دریا و فیزیک دریا و ایجاد دانشکده گردشگری و میراث فرهنگی در نوشهر نشان از توجه این دانشگاه به عوامل محیطی براساس مزیت های نسبی ونتایج آمایش آموزش عالی مازندران است.
وی از جذب دانشجودر مقطع کارشناسی ارشد عمران و مهندسی برق و مهندسی مکانیک در مقطع کارشناسی و اضافه شدن این دو رشته به مجموع رشته های موجود دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه مازندران برای نخستین بار در این دانشگاه پس از تفکیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل خبر داد.
رئیس دانشگاه مازندران افزود: هم اکنون 50 رشته گرایش دانشجو دکترا و 72 رشته گرایش کارشناسی ارشد در دانشگاه مازندران دایر بوده که نسبت به سال 89 که تنها 36 رشته گرایش درمقطع کارشناسی ارشد و 20 رشته گرایش در مقطع دکترا بود به ترتیب 100 و 150 درصد رشد داشته است.
وی تصریح کرد: سهم دانشگاه مازندران با 14 دانشکده تابعه در دانشگاه‌های دولتی استان، 12 هزار و 934 دانشجو بوده که بیش از 50 درصد سهم دانشگاه‌های دولتی استان را به عنوان دانشگاه جامع و مادر بر عهده دارد.
رئیس دانشگاه منتخب مازندران با بیان اینکه از سال 90 به بعد فعالیت این دانشگاه بر اساس آمایش آموزش عالی دنبال شد، اظهار کرد: یکی از نتایج آن این بود که سهم تحصیلات تکمیلی دانشگاه و آمایش عالی استان 7.2 درصد بود که باید به 12 تا 15 درصد برسد و بر این اساس گسترش تحصیلات تکمیلی این دانشگاه در دستور کار دانشگاه قرار گرفته است.
احمدپور افزود: شش عنوان مجلات علمی، پژوهشی اقتصاد کلان مدیریت اجرایی، مدیریت رفتار ورزشی، مدیریت فیزیولوژی کاربردی، برنامه ریزی و توسعه گردشگری و سیاست گذاری آموزشی و دو عنوان مجله ISC اقتصاد کلان و مدیریت اجرایی در سال‌های اخیر در دانشگاه مازندران منتشر شد و 14 عنوان در دست اقدام است.
رئیس دانشگاه منتخب مازندران با بیان تعمیق ارتباطات دانشگاه با حوزه صنعت، تعداد قراردادهای طرح‌های تحقیقاتی با سازمان‌ها و وزارتخانه‌های صنایع را 40 فقره با اعتبار 18 میلیارد و 392 میلیون 647 هزار و 940 ریال برشمرد و افزود: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از پژوهانه دانشجویان دکترا دانشگاه مازندران یک‌میلیارد و 750 میلیون ریال حمایت مالی کرده است.
احمدپور، توسعه شبکه فیبر نوری، اجرای طرح اصلاح ساختار شبکه دانشکده ها، راه اندازی سرور VPN دانشگاه، راه اندازی ویدئو کنفرانس در نهاد رهبری، سیستم ثبت نام ایمیل دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی به صورت اینترنتی از طریق فرم آنلاین، پیاده سازی سامانه مجلات الکترونیکی دانشگاه، ارتقای پهنای باند اینترنت دانشگاه به 56 مگابایت را از دیگر فعالیتهای حوزه معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه مازندران از سال89 تا 92 برشمرد.
وی با تجلیل از مقام شامخ خبرنگاران و گرامیداشت یاد وخاطره خبرنگار شهید محمود صارمی و سید اهل قلم شهید سید مرتضی آوینی تصریح کرد: خبرنگاری تنها یک حرفه نیست، خبرنگاری عشق و ذوق و هنر است و خبرنگاران پیام آوران صلح و دوستی و نماد محبت ، افتخار وسرافرازی محسوب می شوند.
وی ادامه داد: رسانه ها قلب تپنده و شریان حیاتی رویدادها و مناسبات اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی و تسهیل کننده جریان اطلاع رسانی و ارتباطات قلمداد می شوند.
رئیس دانشگاه مازندران افزود: بدون تردید زیستن در جهان امروز نیازمند نظام اطلاع رسانی کارآمد و وجود مطبوعات مستقل و هوشیار است.
وی گفت: تلاش ارزنده و درخور تحسین مطبوعات، خبرنگاران و رسانه های گروهی در عرصه اطلاع رسانی پویا و همکاری مستمر با دانشگاه مازندران به عنوان دانشگاه جامع استان بسترهای مناسبی را برای انعکاس موثر و فراگیر فعالیتهای مختلف این دانشگاه در سراسر میهن اسلامی فراهم کرده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.625 seconds.